Přeskočit na obsah

NABÍZÍME VÁM VÝLETY V OKOLÍ

Posázavská stezka

Kamenný přívoz, Hostěradice, Rakousy

Chcete-li z Třebína pěšky, ale ne na celý den nabízíme Posázavskou stezku. Jednu z nejkrásnějších říčních stezek, které lze shlédnout.

RESTAURACE U ZVONIČKY

Lesem, horní trasou do Rakous, dále Hostěradice do Kamenného přívozu cca 6 km. Pokud jdete z Třebsína nemusíte sejít po silnici do přívozu, nýbrž pod Hostěradicemi zahnout doleva na stezku, pokud jdete z Kamenného Přívozu, musíte cca 1,5 km po silnici. Tam již začíná stezka a ta se vám zanedlouho odmění krásnými výhledy na zlatou řeku Sázavu. Půjdete po levém břehu a budete se doslova řeky dotýkat, načež po nějaká době vyjdete na horu na rozcestí, odkud můžete vyjít přes pole do Rakous. Tam se občerstvit v Rakouské stodole (pokud bude otevřena) nebo pokračovat dále směr Třebsín.

Pod Třebsínem je opět rozcestník, kde můžete doleva nahoru až do Třebsína, na posilněnou do Restaurace U Zvoničky, nebo dále pokračovat po červené značce na Raisovu vyhlídku. Tam vás v případě nepřízně počasí zachrání turistický přístřešek. Z této vyhlídky je úchvatný pohled na Sázavu. Dále narazíte na Klimentovu vyhlídku a ještě jednu, která již jméno nemá. Tam si příroda vybrala svou daň a z vyhlídky už není mnoho vidět. Dále dojdete ke schodům po kterých scházíte až na úrověň Sázavy. U paty schodů v pravo můžete zahlédnout chatu boxerského šampióna Vildy Jakše, který opustil za druhé světové války, po té co byl sestřelen pilotem německé stíhačky a utonul kdesi v kanále La Manche. Jeho tělo nebylo nikdy nalezeno. Dále jdete podél Sázavy až k legendární restauraci U Starce a dále na Pikovice. Po zdolání schodů nahoru a dolů jste u pamětní desky připomínající výstavbu Posázavské stezky.  „Posázavská stezka“ byla vybudována v délce 6,8 km nákladem Kč 230.000 Klubem čsl. turistů v Praze v letech 1919–1924.

Odtud již jen cca 1,5 km a jste v Pikovicích s restauracemi, veřejným tábořištěm, či vyhlášenou cukrárnou. Zde je též výstupní stanice pro vodáky jedoucí z Týnce nad Sázavou.

Z Pikovic můžete přes lávku na vlakovou zastávku Petrov Chlomek a odtud do Prahy či Čerčan. Nebo autobusem, který má nástupní zastávku na parkovišti u občerstvení U Kelímka, na Hradištko a dále do Prahy na Smíchovské nádraží. Nebo zpět, přes vrch Medník do Třebsín a k nám do Restaurace U Zvoničky. Pokud na Medníku narazíte na velmi vzácný Kandík lékařský s jeho fialovým kvítkem, můžete hovořit o štěstí. Roste jen zde a v Austrálii, ale tam to má našinec přeci jen trochu z ruky.

Posázavská stezka

Byla vybudována v délce 6,8 km nákladem Kč 230.000 Klubem čsl. turistů v Praze v letech 1919–1924.